Welkom bij the climbing movement!

The Climbing Movement helpt jou met het verbeteren van je klimprestaties en herstellen of voorkomen van klimblessures. Je kunt bij ons terecht voor: trainingsplannen met of zonder begeleiding, klimfysiotherapie, bewegingsanalyse met onder andere vingerkracht meting en workshops. 

ons aanbod

Alle trainingen zijn ook mogelijk voor blessureherstel

TCM Light

Meer aandacht besteden aan klimmen

  • Zelfstandig fysieke metingen uitvoeren
  • Uitgebreide intake vragenlijst
  • Volledig gepersonaliseerd schema
  • Optioneel The Climbing Movement t-shirt / tanktop (10,-)
  • Prijs per 4 weken
    Minimale periode van 12 weken

40,-

TCM perform

We helpen je op weg

  • Fysieke metingen op locatie (optioneel digitaal)
  • Wekelijks Whatsapp contact 
    Maandelijks videobellen
  • Volledig gepersonaliseerd schema
    Tussentijdse aanpassingen in schema
  • Gratis The Climbing Movement t-shirt / tanktop
  • Prijs per 4 weken
    Minimale periode van 12 weken

80,-

TCM pro

Samen de top bereiken

  • Fysieke metingen op locatie
  • Wekelijkse videocall, 3 x per week Whatsapp contact
  • Volledig gepersonaliseerd schema
    Tussentijdse aanpassingen in schema
  • Gratis The Climbing Movement t-shirt / tanktop & papieren trainingsboekje
  • Prijs per 4 weken
    Minimale periode van 12 weken

160,-

ervaringen

Wat onze klanten zeggen over The Climbing Movement

“Sanne heeft voor mij een trainings schema op maat gemaakt om verder te komen op het punt waar ik een jaar vast zat. Na 3 maanden het schema volgen ben ik zeker voorbij dat punt!”

– Vincent

“Sanne heeft me geholpen met elleboog klachten. Ik vond het fijn dat ze in detail bekeek hoe ik klom en daardoor echt de oorzaak van de blessure kon zien. Daardoor weet ik beter hoe ik moet klimmen om verdere blessures te voorkomen. Ook vond ik het fijn hoe ze flexibel was met de oefeningen die ze voorschreef: als ik bijvoorbeeld aangaf dat een oefening kwa tijd/gewicht niet lukte vond ze daar een oplossing voor. Nu zijn de elleboog klachten zo goed als weg en is mijn klimstijl een stuk beter!”

– Denise

“Ik heb het maatwerk trainingsschema van Sanne gevolgd om beter te gaan boulderen. Ze kijkt hierbij goed naar je wensen en mogelijkheden en ze weet je echt uit te dagen! Jammer genoeg ging mijn schouder uit de kom en kon ik het schema niet afmaken. Daarvoor heeft Sanne wel een aangepast schema gemaakt om het klimmen langzaamaan weer op te kunnen bouwen. Top!”

– Marleen

“Erg fijne ervaring! Ik begon het traject met een schouderblessure maar wilde vooral ook mijn boulderniveau omhoog krikken. Gelukkig was Sanne flexibel met het tussentijds aanpassen van mijn schema. De start en eindmetingen gaven me een goed objectief zicht op de beste verbetermogelijkheden.”

– Tim

“Certainly gets my recommendation! I did a training program from the climbing movement, because I was experiencing a plateau in my progress for a long time. My goal was to climb 6c consistently. With the help of Sanne, I managed to consistently climb 6c after only 8 weeks!”

– Berry

“I trained with Sanne for an elbow injury. She was super nice and helpful, we first had a physical session to check on my arm then she set up a detailed training plan for me. Every week she checked in with me and was available for any question I had. I would highly recommend the climbing movement!”

– Alice

Hoe werkt een trainingsplan

Alle trainingsplannen worden persoonlijk voor jou gemaakt, rekening houdend met jouw wensen en doelen, materialen, tijd, blessures etc. Voor een optimaal trainingsresultaat hebben wij gekozen voor PhysiApp als platform voor onze trainingsplannen. In deze app (Android en iOS) kun jij dagelijks terugvinden welke oefeningen voor jou gepland staan. De oefeningen worden duidelijk uitgelegd aan de hand van video’s. Ook helpt de app jou bij het bijhouden van je trainingen, wat kan helpen om consistent te blijven trainen. Ook geeft dit jouw TCM trainer meer informatie voor het optimaliseren van jouw schema. 

Afhankelijk van het gekozen plan is er contact met je trainer voor feedback en aanpassingen. Je kunt bijvoorbeeld video’s van routes of oefeningen sturen om techniek te verbeteren. Na 4 weken vind er evaluatie plaats en worden de volgende 4 weken in de app gezet. Fysieke metingen vinden plaats bij de start, en bij verlenging na 12 weken.

Start je training

ons team

Jouw coaches op weg naar het volgende niveau

Erik Verhoeven

Marketing - product ontwerp

Erik Verhoeven is deel van het The Climbing Movement team sinds 2023, en houdt zich bezig met marketing en product ontwerp.

Sanne Maas

oprichter - trainer - fysio

The climbing movement is in 2020 opgericht door Sanne Maas. Sanne is (hand)fysiotherapeute, bewegingswetenschapper en klimt zelf al meer dan 15 jaar. Het is haar visie om jou te leren hoe je effectief kunt trainen en herstellen van je blessures. Geen quick fixes, maar duurzaam resultaat.

Senja Prince

Testuitvoerder

Senja voert de fysieke metingen uit op locatie. Ze klimt en bouldert zelf al jaren en studeert bewegingswetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Sanne Maas

oprichter - trainer - fysio

The climbing movement is in 2020 opgericht door Sanne Maas. Sanne is (hand)fysiotherapeute, bewegingswetenschapper en klimt zelf al meer dan 15 jaar. Het is haar visie om jou te leren hoe je effectief kunt trainen en herstellen van je blessures. Geen quick fixes, maar duurzaam resultaat.

Erik Verhoeven

Marketing - product ontwerp

Erik Verhoeven is deel van het The Climbing Movement team sinds 2023, en houdt zich bezig met marketing en product ontwerp.

Senja Prince

Testuitvoerder

Senja voert de fysieke metingen uit op locatie. Ze klimt en bouldert zelf al jaren en studeert bewegingswetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Fysiotherapie

The Climbing Movement is geen standaard fysiotherapie praktijk. Wij werken voornamelijk door het integreren van herstel in je klimtraining. Je werkt actief aan bepaalde factoren zoals kracht, techniek en optimalisatie van voorwaarden voor herstel (rust-trainingsfrequentie, slaap, stress, voeding etc.) om op de lange termijn te herstellen van de blessure(s).

In overleg wordt er gekeken welk trainingsplan optie voor jou geschikt is. Dit is afhankelijk van de aard en ernst van de blessure, en hoeveel coaching hiervoor gewenst is. Wanneer een trainings gerichte aanpak niet op zijn plek is, wordt er met je meegekeken voor verwijzing naar de juiste zorgverlener.

Start je herstel

contact

Heb je vragen of wil je een afspraak plannen? Stuur dan een een bericht via het contactformulier hieronder, Whatsapp of e-mail.